Az volt a feladatunk, hogy a learningapps.org segítségével készítsünk három különböző feladatot, és mindegyiket képzeljük el konkrét pedagógiai helyzetben, és írjuk le, hogy hogyan alkalmaznánk.
Az én első feladatom a "Hozzárendelés" típusból egy "Hozzárendeléses táblázat" a Szabályos testek témakörében. Itt a tetraéder, a hexaéder, az oktaéder, a dodekaéder és az ikozaéder lapjainak, éleinek és csúcsainak számát kell a megfelelő helyre húzni a táblázatban. Ez a 12. osztályos térgeometria egyik tananyagához kapcsolódik, tehát egy ilyen óra után tudnám elképzelni ellenőrző feladatnak, amit akár egyénileg, akár csoportban megbeszélve (laptopot használva) – majd a feladat megoldása után például a digitális táblához kihívva őket – tudják megoldani.
A képre kattintva elérhetitek az első feladatot:
A második feladatom egy "Párkereső" feladat szintén a "Hozzárendelés" típusú feladatok közül, mely a Szögfüggvényekhez kapcsolódik, és a 11. osztályos tananyag része. A diákoknak a szögfüggvények összegének/különbségének szorzattá alakításának, valamint a kétszeres szögek szögfüggvényeinek azonosságait kell összepárosítaniuk a tanultaknak megfelelően. Ezt a feladatot szintén el tudom képzelni egyéni- illetve csoportos feladatként is, laptopon megoldva, és akár ismétlésként, akár témazáróra való készülésként jó feladat lehet, hiszen erre is szükségük lehet a diákoknak a későbbiekben. Szintén kihívhatjuk őket ellenőrzésként a digitális táblához.
A képre kattintva elérhetitek a második feladatot:
Az utolsó feladatom pedig egy "Táblázatkitöltő" feladat az "Írás" típusú feladatok közül A nevezetes szögek szögfüggvényei témában, mely egy 10. osztályos tananyaghoz kapsolódik. Itt meg kell adniuk a tanulóknak a nevezetes szögek szögfüggvényeit. Ez szintén megfelel ellenőrző feladatnak, hogy mennyire értették/tanulták meg az előzetesen tanult tananyagot. Témazáró előtti összefoglaló órán például tökéletes, mert rengeteg számításos felhasználhatják a táblázatban rejlő adatokat. Ez összefoglaló órán inkább egyéni feladat, de lehet csoportos feladat is, ha még újonnan tanult tananyagról van szó, ér természetesen mindkét esetben kihívhatjuk a diákokat egyenként a feladatok eredményeinek felírására a digitális táblára, hogy mindenki ellenőrizni tudja, hogy helyes-e az eredménye.
A képre kattintva elérhetitek a harmadik feladatot:
Nekem nagyon tetszett ez a feladat is, mivel még nem ismertem ezt a weblapot, és szerintem nagyon hasznos lesz majd gyakorló pedagógusként is, amikor már diákokat fogunk tanítani, és sok érdekes, interaktív feladatot tudunk létrehozni, mindig az adott tananyaghoz kapcsolódóan, hogy ezzel is segítsük őket a tanulnivaló megértésében, valamint érettségire való ismétlésként is hasznos, amikor visszanézik őket, gyakorlásképpen.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése